"Umysł nie jest naczyniem do napełniania,
lecz ogniem do rozpalenia"
- Plutarch
Szkoła Podstawowa w Podgórzynie to szkoła, która wyposaża ucznia w wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszego kształcenia i korzystania z dostępnych źródeł
informacji, rozbudza wrażliwość na dobro, tolerancję
i odmienność innych, w życzliwej atmosferze pomaga uczniom rozwijać własną osobowość i pasję, uczy twórczo rozwiązywać problemy i skutecznie porozumiewać się,
wspiera współpracę między uczniami, a innymi podmiotami szkoły.
Projekty Edukacyjne
Projekt SMOK „Szkoła Myśląca O Każdym” - był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i adresowany do wiejskich szkół
podstawowych
i gimnazjów z terenu Dolnego Śląska.
W naszej szkole były prowadzone warsztaty, zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań, organizowane były wycieczki piesze, rowerowe, wyjazdowe oraz rajdy.
Uczniowie uczyli się pływać, fotografować, wyrażać swoje emocje
w różnych formach werbalnych
i niewerbalnych. Mogli rozwijać swoje zainteresowania i pasje.
Projekt "Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji" - współfinansowany ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji, zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych –
podnoszenie jakości procesu kształcenia, wspieranie indywidualnych zainteresowań i zdolności każdego ucznia ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności
kluczowych poprzez realizację programów rozwojowych na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych, a także wdrażanie przyjętych rozwiązań do praktyki szkolnej.
Projekt „Równy start w przyszłość” - skierowany jest do dzieci w wieku 6-12 lat pochodzących miejscowości wiejskich. Dzieci
z tego środowiska otrzymają
możliwość wyrównania szans edukacyjnych, które są najistotniejsze
właśnie w młodszym wieku szkolnym, ponieważ na tym etapie kształtowane są predyspozycje edukacyjne, wpływające na rozwój w przyszłości.
Planowane działania terapeutyczne opierają się na diagnozie, obserwacji prowadzonej przez nauczycieli w szkole, oraz na podstawie posiadanych opinii i
orzeczeń wydanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Uczniowie będą mieli możliwość uczestniczenia w następujących zajęciach:
arteterapii
muzykoterapii
logopedii
pedagogiki cyrku
wyrównawczych z języka polskiego i matematyki
terapii pedagogicznej
opieki psychologiczno-pedagogicznej
kinezjologii edukacyjnej
z zastosowaniem „metody projektu”
Dokładamy wszelkich starań, aby w naszej szkole panowała życzliwa atmosfera sprzyjająca wszechstronnemu rozwojowi uczniów.